Nabihah Ahmad: Randomness.








NABIHAH A
nabihahj0urnal.bs.my



FOLLOW DASHBOARD

Monday 7 October 2013

Randomness.


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum w.b.t

*Yawn*
Esok aku dah start sekolah balik T^T Bukan dari cuti semester, dari cuti tiga hari XD Perasan budak U kejap. lol. Last week, sementara my handsome papa hantar netbook aku ini ke kedai komputer, gatai lah mulut ini ajak mama aku pergi kedai buku. Tak jauh pun, berhadapan dengan kedai komputer tu je. Dan tanpa disangka aku grab satu novel ni. It's kinda weird sebab macam yang aku tweet semalam, aku ni bukan jenis yang suka baca novel. Lebih rela 'tenung' kamus dewan yang tebal berapa inchi tu daripada baca novel yang tebal 20 mm tu.

Sedar tak sedar, aku beli novel ni sebab terpampang wajah kacak Choi Minho tu, dan wajah ayu lagi kiut blogger terkenal, Fatin Liyana. Bukan sebab tu je sebenarnya, sinopsis dia pun agak menarik perhatian aku. Aku ni jenis yang suka bayangkan kehidupan budak-budak U. Seriously, this is my FIRST time, erm, second time actually, baca novel sampai habis. Tapi still, orang lain dua jam, aku dua hari. Bukannya aku baca novel sepenuh masa. Tolak makan, tolak tidur, tolak hadap laptop, tolak semuanya adalah dalam 4, 5 jam masa yang aku ambil untuk aku habiskan baca *taknak kalah*

But, I'm waiting for the next chapter of this book T^T.

Lately, rasa rindu yang meluak-luak dekat cousin-cousin aku baik perempuan mahupun lelaki. Ingat lagi time kecik, kecik, main kejar-kejar, main nyorok-nyorok, main PS. Rindu sangat masa-masa berharga tu. Sampai hari tu boleh pulak mimpi cuit-cuit kaki cousin yang sama umur dengan aku. Bila sedar, dalam hati, 'Bilalah dapat kamceng macam dulu-dulu'. Disebabkan cousin aku tu seorang yang susah sikit nak bergaul, rasanya aku yang kena mula cakap dengan dia. Tapi, mestilah segan lagi-lagi sebab dia tu berjantina berlawanan dengan aku -,-'

Last time aku berbual dengan dia pun, hujung tahun 2011. Naik sekolah menengah terus mulut ni macam dikunci sekukuh-kukuhnya. Aisey.. *buang segan jauh2*. Mama aku suruh aku panggil dia makan pun aku tolak. :3
Dekat pukul 12 dah ni tapi tangan masih laju menaip. FYI, dua hari lagi birthday fake twin aku. Stop, stop :X Ok lah, that all. Esok sekolah dah -,-' Annyeong, tata~

P/s: Actually dekat rumah, takdenya guna 'mama' 'papa' tu. Saja tunjuk perangai anak bongsu :p

3 comments

♥ Lia Abdillah ♥ said...

nak bace novel tu! pi, mcm xbest je sbb ade smbungan.. haha. bukan pe, mls nk tunggu :P

rinnrin said...

samala, frust right bila baca part last >< ada pulak part 2.. grrr

Unknown said...

buku ni best gila kan... x sangke penghabisan citernye mcm tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...