Nabihah Ahmad: Misc.








NABIHAH A
nabihahj0urnal.bs.my



FOLLOW DASHBOARD

Friday 9 January 2015

Misc.


Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum w.b.t

Yo ~

Lately my life has been a mess. It's me who's messing w/ my life lol. Macam tadi, aku excited nak watercolouring gitu sebab sketchbook aku tu hambar je hitam putih. Dah lah instead of 'lukisan' they're 'contengan' and dump. Aku then aku ambillah berus fav aku, yang hujungnya tajam tu hah. Macam-macam saiz aku beli tapi tak pernah passionate in drawing and colouring. Senang kata aku tak pernah passionate dengan art. Macam sebelum ni aku simpan cita-cita nak own my OWN guitar. But bila guitar along tersadai dalam bilik, hampeh. Aku tak guna pun. Alasan malas. Yes I've a really big M.

Okay continue. Aku dah colour background lukisan aku, then my eldest sister aka along told me that it's nice tho aku cuma letak air then ambil poster colour calit dekat situ biar colour dia spread. Lepas dah kering aku colour the exposed skin part. Macam muka tangan dia apa semua. It was still nice until I began colouring the hair part. Lama aku tenung fikir macam mana nak colour, nak letak warna apa. Then aku dah pilih, aku start colour. Mula-mula okay laa then setitik air dari berus yang dah ada colour vandyke brown (aku tengok dekat colour tube tu je), jatuh dekat background yang aku dah colour tu. And I went ohmaigad ohmaigad. Aku kesat sikit, mula-mula okay lah. Terlebih kesat, kebetulan tangan aku dah kotor sikit, makin kotor background tu. Sampai sini aku malas nak cerita bcs that drawing turned out to be a disaster.
Terus hilang mood, aku koyakkan lukisan tu then threw it. Bye bye selamat tinggal romeo laa. Aduh bercita-cita nak ambil seni time spm nanti guane ni. xO

Dah geram, aku dengar lagu, tengok movie dekat laptop then ajak kakak-kakak aku (yelah kan, takde abang) tengok running man yang latest. Almaklumlah, dua hari aku tunggu nak tengok sama-sama. And now, aku macam nilah. Mereput dekat bilik, tulis blog. Sebab new year katekoo. Rajinlah aku tulis type. Start sekolah nanti, mesti ke laut. Kut. I think I've said kut tu much maybe bcs I eat biskut to much lol. Bercakap pasal sekolah, dua hari lagi nak sekolah. Yeay --'. Lepas ni mereputlah dalam bilik buat homeworkssss. Maklumlah dah naik form 4 en. Ya Allah, time flies fast. Dulu setahun jagung fall in love bagi surat cinta pastu kena reject alik-alik dah form 4 jadi playgirl. Eh, drama. Mengarut.

Lately aku buka ask.fm sebab si kembar asyik ask ask ask. Then kalau aku rajin aku ASKlah diorang balik. Pastu soalan aku semua ajet ii confirm nak pindah pastu nak tinggalkan kenangan manis dekat sini lol poyo. Sayang laa babe kawan-kawan aku. Ada moment aku rasa bersyukur sangat sebab ramai yang sudi berkawan dengan aku. Double poyo. Sebab yelah aku ni an macam potato, muka berjerawat, tak lawoo, suara tak sedap, mata empat, pelik, annoying, selalu merepek kerepek, cakap gagap oh tak terlist lah semua kekurangan aku. That's why kalau aku ada kawan aku treasure diorang habis-habis. I think soo. Ke tak? Haha idk lah.

To be continued ...

p/s: hari tu pergi kedai buku, "kak, catatan mat luthfi ada tak?". "dah habis". cries TAT

No comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...